Загальна кількість переглядів сторінки

пʼятницю, 8 січня 2016 р.

Покатуха на Різдво 2016

Полтава.

7 січня було заплановано регулярну "Покатуху по четвергах" на 18:00, але оскільки це вихідний день, та й прогноз погоди обіцяв на вечір сніг, то було вирішено покататися вдень. Виїзд від Макдональдсу о 13.00. Маршрут планувався стандартний - на Буланове через ліс правим берегом, а назад лівим накатаними стежками. Сюрпризів у дорозі ми не чекали, тому що їздимо там регулярно і маршрут відомий дуже добре. На оголошення в соцмережах ніхто не відреагував, воно і не дивно, взимку на велосипеді катають не всі. А тут у ліс по снігу!

Поїхали тільки вдвох – я та Сергій.
Я очікував, що найскладніша ділянка буде по трасі до повороту на с.Гора, край дороги добре присипаний снігом, їхати там неможливо, а машин як завжди багато. Але це виявилася найлегша ділянка шляху, сюрприз на нас чекав попереду.
Проїхали с.Гора та покотили через поле до спуску до лісу.
Він ще не знає, що на нього чекає...

Спустилися вниз глиняним спуском, повністю засипаним снігом, але ми проїхали його навіть легше ніж влітку.
Після спуску гарна галявина, там зробили декілька фото.
Пройшов легкий сніг.

Сергій скористався паузою і сьорбнув чайку.

Об'їхали галявину і перед самим в'їздом до лісу Сергій запропонував доїхати до дамби в Нижніх Млинах і звідти додому, сніг посилювався і з'являлася ймовірність того, що дороги можуть стати погано проїжджаючими. Але дві обставини завадили цьому - по-перше дамба залишилася далеко позаду, ми їхали іншим шляхом, і Сергій не знав де ми знаходимося, а по-друге, не люблю я так легко відмовлятися від початкового плану, та не така вже це і перешкода - сніг.

І ми поїхали вперед. Дорога в лісі звичайно ж була розбита машинами, і їхати нею було неможливо, але цю ділянку я знаю дуже добре, там лише пів кілометра такої дороги, а далі буде все гаразд.

Сюрприз №1:
  через пів кілометри у потрібному місці дорога не покращала, схоже, що хтось на машині перед морозами по ній проїхався і збільшив глибину колій, зверху ще й снігом присипало. Іноді навіть вдавалося їхати.

Одна із спроб поїхати закінчилася дуже болісно, ​​переднє колесо потрапило в яму і зупинилося, і мене, звичайно ж, підкинуло вгору і я сильно ядарився коліном об кермо. Не впав, 5 хвилин паузи і посунули далі. Я знав, що далі буде краще і тому ми впевнено йшли вперед.

Сюрприз №2:
  Поворот не туди.
Попереду з'явилися незнайомі краєвиди, на цьому шляху я не був ніколи. Навіть не знаю як так вийшло, але ми звернули праворуч там, де цього робити не треба, сніг ставав все сильнішим, дорогу заметало, ми петляли лісом і вийшли на галявину, під снігом проглядалися обриси кількох доріг. Якою йти? Є рятівний смартфон і програма Maps.me, яка показує, де ми знаходимося. Ми йшли зовсім не туди, якщо піти назад, то можемо потрапити на дорогу, що веде до с.Квіткова, а звідти є дорога на Тростянець. У Буланово вже не дуже хотілося, розуміючи, що незабаром дорогу засипет повністю.
І ми пішли назад. На Квіткові!
Ми бачили свої сліди на снігу, але вони ставали все менш помітними, зверху їх хтось добре маскував. Важливо не пропустити поворот. Що було добре, так це повний спокій, нічого страшного не сталося, ми просто гуляли гарним зимовим лісом і отримували задоволення. Шкода, що фото робити не було можливості, сніг добре сипав, і діставати фотоапарат не хотілося.
І ось щось схоже на дорогу вправо, але по ній явно давно ніхто не ходив і не їздив, снігу там було більше, ніж на тій дорозі, якою ми йшли. Я звірився по карті в смартфоні, і виявилося, що це і є дорога на Квіткові. Це не тішило. У смартфоні почалися дива, сенсорний екран на морозі погано працює, а тут на нього ще й сніг налипав і картинка починала стрибати, пішли глюки, і я зрозумів, що карта наша намокла, далі навмання. А час був уже 15:50, незабаром почне темніти. І ми не звернули, пішли далі. Через 10 хвилин ми вийшли до того місця, де помилково звернули "не туди" і стало все зрозуміло, попереду лежала знайома дорога на Буланово. Тепер повний уперед! Ось воно щастя, ми на радощах навіть поїхали, але щастя тривало не довго – до першого падіння, Сергій пірнув через кермо. Пощастило, без наслідків. Далі знову пішки. Через час знову з'явилася можливість їхати, насилу, але виходило. Почало темніти.

Сюрприз №3:
Я знову промазав із поворотом. Цього разу замість свердліти вліво, я просто проїхав прямо, знову побачив незнайому місцевість. Смартфон допомогти нічим уже не міг, екран стрибав, сніг сипав, зрозуміти, де ми знаходимося не виходило. І тут попереду праворуч за деревами я почув голоси людей. Там була паралельна дорога і нею йшли люди! Це фантастика – у снігопад, на Різдво у лісі люди! Їх явно хтось нам послав. Значить усе гаразд, вони підкажуть напрямок.
Виявилося, що ми знаходимося на дорозі на Тростянець. І він зовсім поруч, потрібно просто їхати "по головній" і на підйомі звернути праворуч. І там буде дорога до гори, вона й виведе до Тростянця. Радості не було меж. Ми проїхали метрів 100 і все... снігу було так багато, що дороги майже не було видно, і колеса занурювалися в сніг і не крутилися. Знову пішки, але тепер ми знали куди йти. Ось він підйом праворуч, вийшли на нього і опинилися на в'їзді до села. Я спробував поїхати, не вийшло. Увійшли до села, розбудили собак. Перед нами великий підйом на гору, дорога вліво та дорога вправо. Я спробував знову подивитися на карту, насилу вдалося зрозуміти що ми увійшли в Квіткові. Сніг сипав уже дуже, і ми пішли на підкорення гори.
 Дуже важливо було те, що за такого сильного снігопаду було не холодно взагалі. Температура -5°С найідеальніша для зимового катання.
Але це було внизу, а нагорі все було інакше.

Сюрприз №4:
 Вітер!
 Як тільки ми пройшли половину підйому, ми зіткнулися із цим дивом природи. Дув він праворуч ззаду, причому дув дуже сильно. І це означало, що по дорозі додому він битиме нас снігом в обличчя праворуч. Але головне було вибратися нагору, на асфальт. Назустріч нам йшла пара, вони повідомили, що до дороги Тростянці залишилося метрів 500. Це порадувало. Вибралися з великими труднощами. Ось уже і вишку, що світиться видно, ось і зупинка залізна на повороті. Ми вибралися!

Сюрприз №5:
 Асфальту не було!
Замість нього сніг. Дорога засипана повністю. На це я ніяк не очікував. Я думав, що зараз виберемося і покотимо додому хоч і проти вітру, але по асфальту.
Попереду на нас чекала чудова крита зупинка, і в ній ми сховалися від вітру та снігу. Чай, цукерки та легкий відпочинок... Додому приблизно 15 км, дорога вся присипана, під пухнастим снігом щільно утрамбований і добре укочений машинами сніг, їхати слизько та небезпечно. Якщо їхати не вдасться, то можна дійти пішки години за три. Пригоди продовжуються.
Відпочили та спробували їхати, дуже обережно, повільно та дуже слизько. Виїхали з Тростянцю і з'явився асфальт. Те, що потрібне, можна наступити на педалі. І ми поперли.

Сюрприз №6:
 Верхній шар рукавичок від постійного снігу намок і на сильному вітрі відразу замерзнув і через 1 км я вже не міг їхати. Руки стали миттєво, чого не було за весь день. Довелося гальмувати і діставати із задньої кишені ще одні рукавички, тонкі, які можна вдягнути всередину. Вітер був такий сильний і холодний, що дістати рукавички я самостійно не міг із задньої кишені, Сергій допоміг, і ми знову поїхали. Але руки не нагрілися, попереду була видна залізна зупинка, в неї я і пірнув відігрівати руки, сказавши Сергієві що наздожену. Далі вирішив їхати від зупинки до зупинки, щоби гріти руки.
Асфальт був не довго, знову дорога помітна, подекуди доводилося йти пішки. Руки стали безпосередньо, врятувала зупинка перед Щербанями. Там на мене чекав Сергій, якому було навіть жарко. І це той, хто кілька років уникав зимового катання. Тепер він повністю зрозумів, що це таке. На зупинці руки я відігрів повністю, залишилося лише трохи, наступна зупинка в самих Щербанях, але це вже про всяк випадок, щоб не дати рукам знову замерзнути.
Асфальту ми більше не бачили, їхати все гірше і гірше, дуже слизько, кілька разів мене заносило, але втримався, не падав.
Доїхали, ось і місто, по вул. Комарова проїхали біля спорткомплексу, який пізніше впав від снігу, що навалив на дах. В місті всі дороги виявилися засипані снігом. Навіть тротуарами їхати було складно.
Додому я дістався близько 18:30
П'ять з половиною годин та 34 км незабутнього екстриму!
Весь маршрут був записаний за допомогою програми Strava, коли я побачив де ми блукали, то був просто в шоці!
Накинули пішки коло лісом, і вийшли на галявину з якої в ліс увійшли. Ще метрів 50, і побачили б свої сліди, але ми не дійшли і повернули назад. Ось так буває в лісі, заблукати можна навіть якщо думаєш, що добре знаєш дорогу!