Загальна кількість переглядів сторінки

четвер, 25 липня 2013 р.

Канал "Дніпро - Донбас"

Ви колись запізнювалися на поїзд?
Ні, це не міжнародний поїзд і навіть не міжміський, і від нього ваша доля не залежить. Це лише приміський поїзд, і багажу у вас з собою немає, у вас є тільки невеликий рюкзак і велосипед. І ви не один, крім вас ще четверо таких же як і ви, з повністю промоклими ногами, і дуже брудними велосипедами, а на одному велосипеді зламався задній перемикач швидкостей.
Попереду ще 55 км невідомої дороги по полях і лісах з ґрунтом та піском, над головою висять грізні хмари, готові будь-якої миті полити вас свіжим дощем, а позаду вже 75 км асфальту та ґрунту, причому близько 15 км по слизькій мокрій ґрунтовці, та 5 км по багнюці, де й машини буксували. Але треба поспішати, бо поїзд може поїхати без вас, а ноги відмовляються швидко крутити педалі...

А починалося все так гарно...

Неділя 21 липня 2013 р.

Планувався маршрут красивими місцями, багато ґрунту, велика ділянка по якій ми ще не їздили. Нам потрібно було подолати дистанцію в 130 км до с. Федорівка, а там станція Орчик та приміський поїзд о 21:10 нас віднесе на Полтаву. Збір о 12:00. Часу на весь шлях у нас 9 годин, що цілком достатньо.
З самого ранку небо то затягувало хмарами, то вітер їх розганяв і пекло сонце і неможливо було визначити, яка буде погода. Гісметео стверджував, що можливий короткочасний дощ.
Я вирішив їхати, все вже було підготовлено з вечора, і я сподівався на хорошу погоду.
На місці зустрічі вже були Коля Orion, Ket та Сергій.
Хмари на небі бентежили не тільки мене, Каті вони теж не подобалися, і ми ще обговорювали, варто їхати чи ні, мокнути щось не було бажання. Коля звичайно ж стверджував, що ми не намокнемо, його маршрут складений таким чином, що дощ ми об'їдемо (у цьому він майстер), а Сергій просто стояв і посміхався. Загалом Коля нас переконав і ми потихеньку поїхали.
У В.Тростянці нас наздогнав Ярік і вп'ятьох ми по асфальту швидко доїхали до мосту через Ворсклу в с.Буланове. Міст ще живий і проходити ним зовсім не страшно. А води в річці майже нема, можна під мостом перейти не намочивши шорти, так нам здалося з мосту.

Після мосту по ґрунтовці кілька кілометрів, проїхали легко і навіть не помітили, як потрапили на асфальт, швидко доїхали до М.Перещепіна, і тут у Колі ввімкнувся його "навігатор" і ми звернули з головної дороги, і через двори поїхали тільки йому зрозумілими стежками.
Село закінчилося, почалися поля та ґрунтова дорога вздовж посадки, і звичайно ж починалася цікава частина маршруту. В одному місці дорога різко повертала вліво, але Колін "навігатор" у голові стверджував, що нам потрібно їхати прямо, але дороги ми не бачили, а він знайшов стежку ведучу через посадку і там виявилася ще одна дорога, правда видно було що по ній давно ніхто не їздив, але нам вона цілком підходила. Поступово ця дорога звузилася до однієї колії, а потім зовсім зникла, нам до такого не звикати, і ми продовжили шлях по краю пшеничного поля. Швидкість впала, тому що прохідність була майже нульовою. Насилу подолавши цю ділянку шляху, ми уткнулися в посадку. Дороги ніякої не було, але "навігатор" стверджував, що якщо пробратися через посадку вліво, то там буде дорога. Довго нас умовляти не довелося, і ми поперлися вліво.

Але дороги не виявили.

Так як здаватися ми не звикли, і нам не важливо їсти дорога чи ні, нам головне знати напрямок, а Коля його знав. Значить уперед.

Незабаром ми побачили, що поле закінчується, і попереду були очерети, це обіцяло ще веселіші пригоди, але виявилося, що між полем і очеретами є ґрунтова дорога. Цього разу намокнути нам не судилося.
Так як ходьба і їзда по полях супроводжується обов'язковим збиранням урожаю, нам довелося зробити 5-ти хвилинну зупинку, для звільнення свого взуття та перемикачів від цього самого врожаю, а заразом і з'явилася можливість легкого перекусу. Хтось встиг проковтнути бутерброд, хтось яблуко, але довго стояти ми не могли, тому що хмара, що нависла над нами, не віщувала нічого доброго.

Зліва від нас були очерети (за очеретами озеро), а праворуч поле, здається з кукурудзою. За кілометр вискочили на проїзд між двома озерами.

Попереду була бруківка, але ми її об'їхали, додавши приблизно 1 км. ґрунту.
В'їхали до села Крута Балка, по дорозі траплялися яблука, не скористатися цим було складно. Але схоже, що крім мене цих яблук ніхто й не бачив. Всі були захоплені бесідою і прогавили потрібний поворот. Але Коля якимось тільки йому відомим чуттям відчув, що ми їдемо не туди. Виявилося, що сонце йому пекло не в ту частину голови, значить маршрут порушено. Поки він досліджував карту і визначав напрямок, я наївся слив. А Сергій і Катя поїхали кудись далеко, і не помітили, що ми зупинилися. Але телефон допоміг повернути їх назад.
 До кінця села їхали бруківкою та асфальтом, а потім почався ґрунт, причому ґрунт вологий, пролягав він між двома полями. Над нами висіли хмари, і дощ міг початися будь-якої миті, тому на ґрунті зволікати було не можна, і ми почали набирати обертів. А земля поступово налипала на колеса і їхати ставало не дуже просто. Але нам вдавалося тримати темп 25 км/год. І ось ми в'їхали в посадку - дерева насаджені вздовж полів, а між ними дорога, і звичайно ж дорога в тіні дерев, і тут ґрунт був уже не вологий, він був мокрий і слизький. Швидкість впала, але нам здавалося, що ми летимо дуже швидко. Велосипеди часом жбурляло, але нам вдавалося тримати рівновагу. Щоправда, Каті все-таки вдалося впасти, але ми цього не бачили, бо були попереду.
15 км ґрунту подолали майже без проблем, і не дарма намагалися їхати швидко, тільки-но в'їхали в Нехворощу, почався дощ. Я запропонував сховатися від дощу на Автостанції, але Коля як завжди знаючий кожен метр на нашому шляху переконав нас, що за поворотом буде міст, і під ним можна сховатися. Ми так і зробили.

За деякими даними р.Орель найчистіша річка в Європі.

Скориставшись паузою, ми змогли поїсти.

Зупинка зроблена в самому правильному місці, абрикос не просто багато, а дуже багато!

Із цим твердженням важко сперечатися.

Дощ скінчився, і ми готові знову в дорогу.

Найчистіша річка Європи (вид з мосту)

І одразу за річкою Орель починається Дніпропетровська область.

Приблизно за кілометр ми під'їхали до каналу Дніпро – Донбас.

Ми переїхали через міст та поїхали вздовж каналу. Під колесами була добре укатана грунтова дорога і трохи вологого піску. Місцевість дуже гарна. Попереду приблизно 24 км. вздовж каналу. Але дуже бентежили хмари, які були саме там, куди ми їхали. повністю оцінити красу ми не могли, тому що потрібно було поспішати, дуже не хотілося потрапити під дощ саме в такому місці, де немає можливості сховатися. Але нам цього разу не пощастило, дощик все ж таки потихеньку почав моросити, а ми проїхали всього 5 км, і виїхали на греблю.

Переїхали на інший бік каналу і на цьому перехресті повернули праворуч.

Дорога виявилася зовсім без піску, що ускладнило наше пересування, дощ почав посилюватися, і фотоапарат і телефон довелося запакувати в непромокаєму тару, так що на превеликий жаль більше не було можливості робити фото.
Дорога повністю розмокла, було дуже слизько, ми їхали дуже повільно. Було дві колії, накатані автомобілями, і ними взагалі стало неможливо їхати, а між коліями була трава, от по ній абияк виходило їхати, але колеса весь час з'їжджали в багнюку. Ноги швидко намокли. Добре що хоч дощ був дрібний, і ми не промокли повністю.
Пішки напевно можна було йти швидше, але тоді взуття було б усе в грязюці, а так тільки велосипеди.
Група наша розсипалася, кожен просовувався як міг. Сергій поїхав далеко вперед, наздогнати його я не міг, гума у ​​мене явно не грязьова. Обернувся назад, а там нікого нема. Зупинився біля великої яблуні, а там ще й шовковиця виявилася. Злегка підкріпився, зателефонував кілька разів Колі, він не відповів. Телефони ми пакували глибоко в рюкзаки, він міг і не почути. Дощ почав посилюватися, GPS показував, що до мосту залишилося метрів 500, і я поїхав далі. Мені пощастило, тільки я виїхав на асфальт, почався сильний дощ, і через 200 м рятівний міст через канал. Під ним я сховався. Сергія ніде не було видно. Зателефонував Миколі, і знову немає відповіді. Дощ закінчився, я виліз з-під мосту, і побачив на верху Сергія, він виявляється був з іншого боку моста і вже встиг помити велосипед. Я знову зателефонував Колі, цього разу він відповів, виявилося, що у Каті зламаний задній перемикач - дуже хороша новина. За кілька хвилин відсталі з'явилися на обрії. Я тільки-но зібрався мити велосипед, як Коля оголосив що потрібно поспішати, інакше можемо спізнитися на поїзд, перемикач дещо відремонтований і можна їхати далі. А попереду на нас чекають 55 км невідомої дороги з ґрунтами та пісками.
 Загалом оптимізму побільшало, перспектива запізнитися на поїзд нікого не радувала. Добре що дощ закінчився.
Що нас чекало у разі запізнення на поїзд?
 Та особливо нічого страшного, всього ще плюс 60 км дороги (на які ніхто не розраховував) по нічній трасі. Вночі зараз холодно, та ще й дощ міг бути, взагалі нічого страшного, але така перспектива не радувала.
Довелося наступити на педалі і їхати забувши про красу, яка була навколо нас. По дорозі Ярік десь загубився. На черговому повороті ми його вирішили почекати, розуміючи, що цей поворот він точно проскочить. Зв'язку з ним не було, був зв'язок лише з його автовідповідачем. Так ми втратили дорогоцінні хвилин 10-15. Якимось дивом Коля додзвонився і з'ясувалося, що у Яріка є в телефоні трек, і він нас наздожене зрізавши дорогу ґрунтами.
Про перекус довелося забути, їхали без зупинок дуже довго, дорогами, полями, лісами, пісками... Десь на ґрунтовці бачили сліди Яріка, потім ці сліди пішли зовсім не туди, куди ми їхали. Але він нас все-таки наздогнав, і ми в повному складі гнали до Федорівки дуже сподіваючись, що поїзд без нас не піде. При підрахунку км, що залишилися, ми розуміли що якщо тримати весь час 25 км/год, то ми якраз повинні вскочити в поїзд, що стояв на пероні, але ми були вже втомлені і тримати такий темп ставало все складніше і складніше, та й дорога не завжди дозволяла , але поки що трималися. І ось за 15 км до фінішу – сюрприз, у мене прокол заднього колеса. Ну, просто щастя на голову.
Швидко перекидаю великий, Ярік знімає колесо і розбирає, я дістаю запаску, насос і починаю шукати місце проколу в покришці, а там два шматочки скла, що сидять дуже глибоко, за допомогою ножа вдалося їх позбутися. Вставили нову камеру, а на покришці корд такий, що без лопаток не посадиш. Як завжди поспіх вносить свої корективи і бортувальною лопаткою я пробив камеру. Довелося все робити наново, добре, що була ще одна запаска. Сергій запропонував Каті та Колі їхати на поїзд, а ми наздоженемо, якщо пощастить. Десь у траві загубився золотник, шукати його не було часу.
Як тільки колесо було встановлено ми рвонули вперед, дуже сподівалися встигнути. Наш Локомотив став першим, приймаючи на себе всі потоки повітря, Ярік другим, а я третім, і так помчали до поїзда. Не знаю звідки взялися сили, але ми летіли дуже добре. Весь час йшов запис треку, і ця ділянка на треку відзначена червоною, як найшвидша ділянка, і це після того, як позаду залишилося більше сотні км. Але довго так їхати було важко і Локомотив став потихеньку віддалятися, я обігнав Яріка, намагаючись сісти на хвіст Локомотиву, але нічого з цього не вийшло, Локомотив уперся вперед. Вже й потемніло, і попереду десь далеко було видно тільки його мигалку.
В Федорівку я в'їхав сам, де станція я не знав, зрозуміло було, що треба десь звернути, а ось де – невідомо. І тут на невеликому підйомнику мене почав обганяти хлопчик у шльопанцях на залізному велосипеді з жіночою рамою. Я такий наворочений у повному велоекіпіруванні, на легкому велосипеді з потужним ліхтарем, а він на залізяці, у шльопанцях і без ліхтаря обійшов мене з гордим виглядом. Я спитав у нього де станція, та він відповів що прямо та право, та сказав що покаже де поворот. І тут я побачив попереду кілька червоних мигалок - це були Коля, Катя та Сергій, вони нас чекали на повороті до станції. Звернули з асфальту на грунтовку, до станції залишалося близько 1 км, а годинник показував що ми вже запізнилися, залишалося сподіватися що і поїзд теж спізнився. І тут нам назустріч стали зустрічатися люди, що йшли зі станції, і повідомили нам радісну звістку - поїзд на Полтаву вже пішов!
От і все можна не поспішати.
Ми зупинилися в полі між селом та станцією і доки не могли зрозуміти що робити, мозок не працював від перевантаження. Хоча було ясно, що доведеться їхати своїм ходом. Дочекалися Яріка і поїхали назад у Федорівку до магазину. Там вирішили купити поїсти та поповнити запаси рідини, яка вже майже закінчилася, і звичайно ж треба було відпочити від таких перегонів.
За магазином був чудовий столик і лавочки, місця якраз нам вистачило, і ми вчасно там розмістилися, бо були ще охочі. але їм пощастило менше. Як тільки ми почали вечерю, з'явився місцевий товариш із пластиковою склянкою і стояв чекаючи дива. Але диво так і не з'явилося, а він не міг зрозуміти у чому ж справа, я йому пояснив, що ми просто зупинилися поїсти, а зовсім не те, що він подумав. Потім він радісно нам повідомив, що щойно закінчився футбольний матч між Федорівкою та сусіднім селом, причому Федорівка виграла. Ми його привітали з такою грандіозною подією, але диво все одно не з'явилося. Товариш залишив на пеньку стаканчик і тихо пішов, напевно він все ж таки сподівався що диво з'явиться пізніше.
Відпочивали ми години півтори. У Яріка було мастило для ланцюга, і ми позбавили наші ланцюги неприємного сухого хрускоту.
Виїхали приблизно о 23:15 і відразу ж нас зустрів дуже крутий підйом, який я подолав досить легко, навіть сам був здивований. На горі я запропонував відвідати руїни церкви, але всі відмовилися.
А далі 9 км до Карлівки асфальтом, і потім до самої Полтави хороший асфальт.
Яке ж це було задоволення їхати не поспішаючи порожньою дорогою, хмари зовсім зникли, небо було чисте й гарне. Повне безвітря.
Дуже легко докотили до Машівки, там на зупинці зробили паузу. Щоправда, пауза затягнулася і ми повністю охолонули.

Коли поїхали далі, то виявилося, що на вулиці стало холодно, і я вже з радістю зустрів невеликий підйом, сподіваючись зігрітися. Зігрівся, але на переїзді зупинилися пропускаючи поїзд і знову стало холодно. Довелося на трасі добре притопити для розігріву. Локомотив попер уперед, я сів на хвіст і ми швидко відірвалися від інших. Я зігрівся і скинув швидкість, а Локомотив так і не скинув, і помчав у темну далечінь. Йому було складно зігрітися, адже на ньому були лише шорти та футболка, а температура повітря була +13С.
Я доїхав до повороту на Микільське, Сергія там не було, мабуть, він уже був вдома. Дочекався всіх і через Микільське ми виїхали на Терешки. Перед Копилянською горою Коля, Катя та Ярік повернули на право, а я поїхав угору. Ось цей підйом у фіналі вже був дуже важким.
Приїхав додому близько 4 ранку.
Велокомп показував 197,61 км.

Всім учасникам дякую за компанію.
Це була найкрутіша покатуха.
Потрібно обов'язково повторити, але без дощу.

...
P.S.
Вранці виявив, що передня камера порожня.
Розбортував, накачав – прокол не виявив. Набрав воду у ванну, опустив туди камеру – прокол не виявив. Зібрав колесо, накачав 4,5 атм, опустив у ванну – прокол не виявив. Три дні стоїть накачане колесо і не спускає.